Copywriting
Zoveel meer dan een goede tekst: start een conversatie met je publiek
‘Just do it.’ ‘Alles voor een glimlach.’ ‘No koffiekoeken for you.’ Ongetwijfeld kan je slogans of radiospots van bekende merken feilloos citeren. Dat is wat sterke copy doet. Met de juiste woorden emoties opwekken die blijven nazinderen in je hoofd.
Wat heb je in godsnaam aan een foutloze, vlotte, informatieve tekst? Goede copy grijpt je lezers bij hun nekvel en zet hen aan tot actie.
Marketing Automation

Copywriting
Een beeld zegt méér dan duizend woorden?
Je website, social media, nieuwsbrieven, advertenties, catalogi, radio- of tv-reclame, zelfs beschrijvingen van YouTube-video’s: raak-gekozen woorden verleiden (potentiële) klanten en beïnvloeden hoe ze over je denken.
Een beeld zegt meer dan duizend woorden? Niet zo met een ervaren copywriter die een online gesprek aangaat met je publiek. Klantgerichte copywriting is een kunst die cruciaal is voor je (online) communicatie.
Wat sterke copywriting doet voor je onderneming
Versterk je merkimago
Hou dit altijd in gedachten: je website is waarschijnlijk het eerste contact met een potentiële klant. En bij die eerste indruk wil je er niet alleen goed uitzien, maar ook iets te vertellen hebben. Toch? Vaag blijven en hopen dat klanten wel contact met je nemen ‘voor meer info’? Vergeet het. De antwoorden die ze zoeken krijgen ze in enkele klikken wel bij je concurrent. Jaag je bezoekers dus niet weg. Hou ze – liefst zo lang mogelijk – op jouw website. Glashelder informeren, verleiden, overtuigen en aanzetten tot actie: dat is wat sterke copy voor je doet.
Word snel gevonden door bezoekers én zoekmachines
Even een reality check: potentiële klanten zijn online niet op zoek naar jouw onderneming. Nee, ze zoeken concrete oplossingen voor hun problemen en verlangens. En liefst zo snel mogelijk. De zoekresultaten die Google en co als eerste presenteren, krijgen daardoor een gigantische voorsprong. Een hoge ranking impliceert namelijk expertise en autoriteit en schept vertrouwen. Daarom zijn geoptimaliseerde SEO-teksten cruciaal voor je onderneming. Dit is waar SEO (Search Engine Optimization oftewel zoekmachine optimalisatie) om draait:
Focus op de kwaliteit van je inhoud
Je teksten moeten nuttig en relevant zijn voor je doelgroep(en) en perfect inspelen op hun noden.
Spreek de taal van je klanten
Met de juiste sleutelwoorden word je snel gevonden. Gebruik dan ook dezelfde woorden dan je doelgroep in hun online zoektocht.
‘Verfris’ je content regelmatig
Maak een frisse indruk en geef regelmatig een teken van leven, bijvoorbeeld door nieuwe pagina’s of een nieuwe blog.
Maak het je bezoekers gemakkelijk
Bezoekers willen een oplossing vinden. En wel zo snel mogelijk. Nu! Maak je teksten daarom extreem gebruiksvriendelijk. Zeg bezoekers duidelijk waar ze kunnen vinden wat ze nodig hebben, hoe ze bijkomende info kunnen krijgen, wat ze precies moeten doen, hoe ze je kunnen bereiken etc. Gids hen vakkundig naar je oplossing. Want dat is het punt waarop ze klant worden.
Geef klanten exact wat ze zoeken
Een goede copywriter kruipt in het hoofd van je doelgroep. De kunst is om via perfect uitgekozen woorden en opbouw een klik te kunnen maken met je publiek. Als een empathische kameleon. Laat zien dat je begrijpt wat je klanten nodig hebben. Speel in op hun noden en geef hen exact wat ze zoeken, waar, wanneer en hoe ze dat willen.



Sterke copywriting start bij … jou
Nog een belangrijk ingrediënt voor sterke copy: jij. Jij bent de expert in jouw vak. Jij hebt alle insights die nodig zijn voor grensverleggende copy. Met deze vragen gaan we dus als eerste aan de slag:
- Wat wil je precies bereiken?
- Wie wil je bereiken?
- Wie zijn je concurrenten?
- Wat is je missie?
- Waarmee help jij je klanten, waarmee maak je voor hen het verschil?
- Wat is jouw tone of voice?
- …
Upscale je activiteiten met Marketing Automation.
Marketing Automation is zoveel meer dan mails. In onze multichannel aanpak zetten we ook in op sms, Whatsapp, social media en online ads. Zo bereiken we je ideale klant via diverse kanalen. Laat het duidelijk zijn. Met marketing automation mis je nooit nog een waardevolle lead onderweg naar groei en succes.
Zet marketing automation in bij:
Marketing
Marketing
Campagnes
Website
Landingspages
Marketing
Branding
Branding
Development
Journeys
E-commerce
