Social media & content marketing

Be social. Give your customers the info they want. But make it measurable.

‘Content marketing is the only marketing that’s left.’ Marketinggoeroe Seth Godin zei het al in 2008. En vandaag is dat nog steeds zo. Louter je product pitchen werkt niet (meer). Het zijn verhalen die je publiek enthousiasmeren en engageren. Maar niet zomaar verhalen. En niet zomaar via eender welk medium. Elke post of actie moet een doel hebben. En vooral: dat doel moet meetbaar zijn. Alleen zo zorg je voor gegarandeerde resultaten en stuur je je onderneming in de juiste richting.

Marketing Automation

Social media &
content marketing

Geen communicatie zonder een strak plan.

Feit. Meer dan de helft van de B2B-bedrijven heeft geen contentstrategie. En als ze er een hebben, is die meestal niet datagedreven. Zonde. Want louter aanwezig zijn op social media en regelmatig een nieuwsbrief uitsturen per mail levert je onderneming weinig op. 

Zonder een op data gebaseerd plan laten marketeers zich leiden door de waan van de dag en zijn de resultaten wisselvallig. Pak het liever strategisch aan. Met een contentstrategie vertaal je je ondernemingsdoelstellingen naar concrete content die je slim inzet naar je ideale doelgroep toe.

Voordelen van een sterke contentstrategie

Naar zomaar eender wie communiceren kost je tonnen geld en tijd. Focus daarom op je ideale klanten. Breng in kaart wie ze zijn, waaraan ze belang hechten, met welke thema’s je je onderscheid, hoe je hen kan bereiken en welke informatie ze nodig hebben om een beslissing te nemen.

Klanten doen steeds beter en langer (online) onderzoek voor ze overgaan tot een aankoop. Speel daarop in. Krijg inzicht in hun customer journey en geef hen de juiste info op het juiste moment.

Ja, je zal keuzes moeten maken. Niet altijd makkelijk, maar wel essentieel. Want in plaats van met heel veel dingen tegelijk bezig te zijn, focus je voortaan enkel op zaken die belangrijk zijn voor je resultaten. Niet alleen je klanten zullen je dankbaar zijn. Je brengt daarmee ook heel wat rust in je dagelijkse planning. 

Ons recept voor een sterke contentstrategie: een slimme mix van klanteninformatie, relevante content, juiste kanalen en een perfecte timing.

Hoe we je onderneming helpen groeien met een sterke contentstrategie

Strategisch
  • bepaling doelgroepen
  • bepaling persona’s
  • uitwerking customer journey
  • bepaling touchpoints
  • bepaling ondernemingsdoelstellingen
  • bepaling communicatiedoelstellingen
  • bepaling content: welke thema’s, info, …




Operationeel
  • planning 
  • uitvoering
  • governance met rapportage

Breng focus in je communicatie met een contentstrategie

Meer focus brengen in je communicatie en alle acties meetbaar maken? Ontdek hoe we met een uitgekiende contentstrategie controle houden over je activiteiten en budget en je onderneming helpen groeien.
Door dit formulier te gebruiken gaat u akkoord met de opslag en verwerking van uw gegevens door GROWWW. Ons Privacybeleid is hierop van toepassing.

Don’t worry. We gebruiken je mailadres enkel voor deze automation experience testcase.