Sales & Business development
Succesvol inzetten op nieuwe doelgroepen, nieuwe segmenten, nieuwe groei
Volgens Bain Research realiseerde vóór de pandemie 1 op 11 bedrijven duurzame, winstgevende groei. Een op elf. En toen moest corona nog komen.
Die cijfers tonen aan dat corporate groei niet evident is. Bestaande markten en segmenten minutieus uitdiepen is een belangrijk aspect van je groeistrategie. Maar durf ook out of the box te denken. Ook buiten je vertrouwde marktsegment wachten dikwijls opportuniteiten.
Marketing Automation

Sales & Business development
Daarvoor schakelen we business development in.
Dat is het proces van nieuwe markten en nieuwe klanten (pilootklanten) identificeren, valideren en werven met de beste mogelijke (nieuwe) oplossingen. Een samenwerking met productmanagement is daarbij cruciaal. De focus ligt namelijk op het testen van de waarde van je (nieuwe) oplossing bij potentiële klanten.
De beste bevestiging van die waarde? Dat is dat je pilootklanten ook werkelijk bij je kopen. Zodra we inkomsten genereren nemen marketing en sales alles over. Marketing ontwikkelt marktspecifieke communicatie, positioneert je vakkundig en organiseert een performant leadgeneratieproces. Sales zet alle gegenereerde leads om in nieuwe klanten via een uitgestippeld aankooptraject.
Business development: tools
B2B-databases
B2B-databases zoals Trendstop, met contactgegevens van bedrijven op basis van o.a. NACEBEL, bedrijfstype, aantal FTE’s (fulltime equivalent), omzet, locatie,
Website scraping tools
Website scraping tools die het mogelijk maken online beschikbare data van een website te ‘schrapen’ door middel van een script.
Marketing Automation tools
Marketing Automation tools die je marketing berichten automatisch versturen via e-mail of sms. Met een doordachte mailflow in functie van je customer journey verhoog je je conversie gevoelig.
Identificatietools
Identificatietools die alle zakelijke online bezoeken (vanuit het IP-adres van een bedrijf) op jouw website te meten. Zo weet je hoe dikwijls bedrijf X je website bezocht, welke pagina’s er bekeken werden, hoe lang etc. Relevante bedrijfsinformatie zoals NACEBEL, de naam van de zaakvoerder, e-mailadres, mobiele nummers, etc krijg je er meteen bij.


Jouw business development in 5 eenvoudige stappen

Welke groeiopportuniteit(en) wil jij met je onderneming benutten?
- meegroeien met bestaande klanten
- (verder) internationaliseren
- aantrekken van een nieuw klantensegment
- commercialiseren van een product- en/of een businessmodelinnovatie
- capteren van een verbeterde waardepropositie
- iets anders of een combinatie van bovenstaande doelstellingen?
